21:37

1404/05/15

سایت آنلاین نیوز

 هفت روش برای یافتن آنچه که در اینترنت می‌خواهید

برای بهبود جستجوهای اینترنتی و یافتن دقیق اطلاعات مورد نظر، باید از کلمات کلیدی خاص و دقیق استفاده کنید، عبارات را در علامت نقل قول قرار دهید و از اپراتورهای جستجو بهره ببرید. همچنین، از تله‌های SEO و تبلیغات دستمزدی دوری کرده و به منابع معتبر توجه کنید.

7 روش جستجو در اینترنت

جستجو در اینترنت می‌تواند گاهی چالش‌برانگیز و زمان‌بر باشد. با وارد کردن یک کلمه یا عبارت در موتور جستجو، ممکن است با حجم زیادی از اطلاعات نامربوط مواجه شوید که یافتن آنچه واقعاً نیاز دارید را دشوار می‌سازد.

در اینجا هفت روش برای بهبود جستجوهای شما آورده شده است که می‌تواند به شما کمک کند تا دقیق‌تر و سریع‌تر اطلاعات مورد نظر خود را بیابید.

 1- جمع‌آوری آنچه نیاز دارید و حذف آنچه نیاز ندارید

هنگام جستجو، ابتدا باید اطلاعاتی که به آن‌ها نیاز دارید را جمع‌آوری کنید و موارد اضافی و نامربوط را از جستجوی خود حذف کنید.

موتورهای جستجو حدود 625 میلیون وب‌سایت فعال را دسته‌بندی می‌کنند و ممکن است در این بین، سایت‌هایی که به دنبال آن‌ها هستید، پیدا شوند.

اما هیچ موتور جستجویی کامل نیست و هرکدام نقاط ضعف خود را دارند. موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو بیشترین استفاده را دارند.

  • گوگل: بزرگ‌ترین موتور جستجو با بیشترین تنوع نتایج است.
  • بینگ: تمرکز بیشتری بر ارائه نتایج دقیق و محدود دارد.
  • یاهو: علاوه بر جستجو، خدمات دیگری نظیر اخبار و خرید آنلاین را نیز ارائه می‌دهد.

موتورهای جستجوی خاص مانند گوگل اسکالر برای جستجوی مقالات علمی و زنران برای داده‌ها و آمار نیز می‌توانند به شما کمک کنند تا جستجوی خود را تخصصی‌تر کنید.

 2- از کلمات دقیق و خاص استفاده کنید

کلمات کلیدی دقیق به موتور جستجو کمک می‌کند تا نتایج مرتبط‌تری را ارائه دهد.

برای مثال، اگر به دنبال یک طراح غرفه نمایشگاهی هستید، جستجوی “طراح غرفه نمایشگاهی” به مراتب نتایج دقیق‌تری نسبت به جستجوی کلی‌تر “طراحی غرفه” به شما می‌دهد.

بیشتر بخوانید  آیا اینترنت واقعاً هر چیزی را برای شما فیلتر می‌کند؟

استفاده از کلمات خاص مانند اضافه کردن موقعیت جغرافیایی، می‌تواند نتایج محلی و مرتبط‌تر را پیدا کند.

 3- جستجو را ساده کنید

موتورهای جستجو معمولاً برخی کلمات را حذف می‌کنند (کلمات استاپ) که معمولاً برای محدود کردن جستجو مفید نیستند.

این کلمات شامل حروف اضافه (in, of, on)، حروف ربط (but, and) و حروف تعریف (the, a) می‌شود.

حذف این کلمات از جستجوی شما، نتایج دقیق‌تری به همراه خواهد داشت.

برای مثال، به جای جستجوی “خدمات بازاریابی آنلاین”، کافی است فقط “خدمات بازاریابی” را جستجو کنید.

4- از علامت نقل قول استفاده کنید

قرار دادن عبارت یا کلمه در علامت نقل قول (“”) به موتور جستجو این امکان را می‌دهد که دقیقا آن عبارت خاص را جستجو کند و مشتقات مختلف آن را نادیده بگیرد.

برای مثال، جستجوی “director” بدون علامت نقل قول ممکن است نتایجی از کلماتی مانند direct یا directions به همراه داشته باشد، اما با استفاده از علامت نقل قول، فقط نتایج مربوط به کلمه “director” نمایش داده می‌شود.

5- کلمات بیهوده را حذف کنید

استفاده از علامت منفی (-) قبل از یک کلمه خاص، باعث می‌شود که آن کلمه از نتایج جستجو حذف شود.

این روش زمانی مفید است که می‌خواهید جستجوهای خود را از موارد نامربوط پاک کنید.

برای مثال، اگر به دنبال اطلاعات در مورد بازاریابی سنتی هستید و نمی‌خواهید نتایج بازاریابی دیجیتال را ببینید، می‌توانید جستجو کنید: “بازاریابی -دیجیتال”.

6- از اپراتورهای جستجو استفاده کنید

– وایلد کارت (*): از این علامت برای جایگزینی یک یا چند کلمه در عبارت خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  دنیای وب‌سایت‌های قابل تغییر: چطور می‌توانیم به طراحی سایت‌ها به‌طور خلاقانه‌تری نگاه کنیم؟

به عنوان مثال، جستجو برای “مرد * در دنیا” نتایج متعددی از جمله “ثروتمندترین مرد دنیا”، “بلندترین مرد دنیا” و غیره را به شما نمایش می‌دهد.

– OR: این اپراتور به شما این امکان را می‌دهد که به دنبال یک یا چند واژه به طور همزمان بگردید.

مثلاً اگر جستجو کنید “فروش یا خرده فروشی”، نتایج شامل هرکدام از این دو واژه را نمایش می‌دهد.

– AND: این اپراتور برای جستجو در سایت‌هایی که چند واژه خاص را در بر دارند، استفاده می‌شود.

به عنوان مثال، “کامپیوترهای Smee” AND “شرکت دلوین” به شما نتایجی را خواهد داد که هر دو واژه را در صفحات خود دارند.

7- از تله‌های اینترنتی اجتناب کنید

هنگام جستجو در اینترنت، به خاطر داشته باشید که بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا سایت‌های خود را در نتایج جستجو بالا بیاورند.

این کار معمولاً از طریق بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) انجام می‌شود، که ممکن است باعث شود سایت‌هایی با محتوای ضعیف اما با SEO خوب، در نتایج بالاتر قرار گیرند.

بنابراین، پس از انجام جستجو، لازم است که خودتان محتوا را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتی که پیدا کرده‌اید معتبر و قابل اعتماد هستند.

نکات کلیدی:

1. از موتورهای جستجوی مختلف استفاده کنید چون هرکدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند.
2. کلمات کلیدی دقیق و خاص را انتخاب کنید تا نتایج مرتبط‌تری به دست آورید.
3. از علامت نقل قول برای جستجوی عبارات خاص استفاده کنید.
4. از اپراتورهای جستجو مانند AND، OR و * برای محدود کردن جستجو بهره ببرید.
5. از جستجوی سایت خاص یا سایت‌های مشابه استفاده کنید تا جستجوی خود را دقیق‌تر کنید.
6. از تله‌های SEO و تبلیغات دستمزدی دوری کنید و تنها به منابع معتبر اعتماد کنید.

بیشتر بخوانید  نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای یافتن اطلاعات دقیق در وب

با استفاده از این روش‌ها، جستجو در اینترنت برای شما راحت‌تر و مفیدتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *